Auton koko mallinumero on Scania-Vabis L-76 42 160 VV3 (eli malli, akseliväli, kokonaispaino ja joku tuntematon tyyppinumero). Auto on alkujaan ollut Vägverketillä tienhoitoautona Överkalixissa.
Koppi on BeGe:n luomus ja ilmeisesti Vägverketin tilaama erikoismalli, kun normaalisti tuonikäiset kaaniat on vielä puukehikkokopilla ja tässä on lämpöeristetty täysteräsohjaamo (kaksinkertaisilla takalaseilla ja lisälämmönlähteenä on levypatteri kuskin penkin takana), ainoa puuosa koko kioskissa on hytin yläkulmassa kiertävä 4x20mm vanerisuikale, johon kattoverhoilu on naulattu kiinni.
Malli on muuten normaali lyhyt päiväohjaamo ja vuosimalli on 1965. Muistuttaa 98% samanikäistä puukehikkoista perusmallia, mutta tässä takalasit kiertävät hytin takakulmien ympäri, kun perusmallissa ne ovat peräseinässä vierekkäin samalla lailla ko Mersussa. Mie yritän löytää jonku sortin tyyppikilven/numeron tuosta kopista, niin se saattaisi helpottaa asiaa kovastikin.
Tuo päällä oleva koppi rupeaa olemaan jo avun ulkopuolella, kun kattopelti on ruostunut irti peräseinästä, tuulilasin yläkarmi on läpi pitsiä, lattia on korvattu suoralla pellillä (rävitty vanhojen roippeitten päälle), pohjajäykisteistä ja kynnyspelleistä ei ole paljoakaan jäljellä, sekä ovitolppien etupellit on häipyny kokonaan pois. Toisaalta kantava osa tuntuu olevan vielä parempi, ko tuossa toisessa oli aloitettaessa ja ovet on suorat ja muutenki ehjät.
Yhtenä vaihtoehtonahan on tietenki korvata tuo normaalilla vm:62-65 peruskopilla, joka on majaillut joko 75:sen tai 76:sen päällä.