Konevoimayhdistys
Keskustelu alue => Kalustoa => Autot => Aiheen aloitti: pikkuverkku - Helmikuu 08, 2009, 01:44:14 ip
-
moro
tuli hankittua uus projekti ,donau schnellaster merkkinen piili haapapentiltä
kiitos suuri Martille kun olin kaverina hakemassa
-55 mallia 2 sylinterinen 2-tahtikoneella ja huimalla voimalla varustettu 30hv
runko on irrotettu ja aikonmus laittaa alusta kuntoon
ulkopuolen jätän laittamatta ,näkyy ajan patina
kyselin renkaita 5.50x16 aika suolanen hinta (150€) kpl kun niitä ei myy kuin yksi liike
mutta pakkohan on ostaa jos meinaa ajella
Re: Donau
Kirjoittaja esapee päivämäärä 21. Loka 2008 11:26
Niin 175/80/16 saattais olla kans vaihtoehtokoko (saattaa saaha helpommin)(? halvempiki ?)
ja ns."ajorenkaaksi" ehkäpä mukavampi/parempi
T. rattoriton unexiaEikait se ole....? No on se!!
esapee
Viestit: 16
Liittynyt: 12. Loka 2008 19:26
Paikkakunta: Maksniemi
On se mielenkiintoisen komia vehe.. hehe!
T.paloville
ps:lehti lainattavissa jos on tarvista
Re: Donau
Kirjoittaja kari päivämäärä 31. Loka 2008 13:06
Noniin tässä sitä taas nähdään tuon muistin kanssa
selän takana hyllyssä tuo mainisemasi lehti
siinä näyttää olevan pitkä juttu,olenhan sen varmaan lukenu
kiitos Esa ko muistutittyhjä tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä
kari
Viestit: 35
Liittynyt: 13. Loka 2008 11:01
Paikkakunta: Tornio
YksityisviestiSähköposti
jaa se on kolmas luukku auki
toonaun runko on nyt hiekkapuhallettu ,maalattu ja oottaa laitteiden ripustusta kuumeisesti
penkkien rungot on kunnostettu ,harvassa autossa taitaa olla vanhanajan resorit
muutama jousi täyty uusia
moro
penkit on nyt verhoiltu ammattimiehen tekemänä alkuperäisen näköisellä tekonahalla
korin ruosteet on hiekkapuhallettu uudenvuoden pyhänä kovassa pakkasessa
näytti olevan hyötyä kylmyydestä kun pellit ei taipuilleet vaikka puhalsi suoraan
kesällä lämpimässä kyllä rupiaa lonkoilemaan kun pelti kuumuu
Osku oli kaverina kiitos Suuri avusta ei yksin olis tullu mitään
saattoihan siinä mies olla jäässä kun valvoi kompuraa ja hiekantuloa
Majorikin sai töitä kompuran pyörityksessä pitkästä aikaa,mustaa pukkasi pikkukierroksilla
meinas kesälaatu ruveta kenkkuilemaan ,lisättiin jäänestoa , laitettiin moottorisuojapellit molemmille puolin ja lämpöpuhallin tankin kupeeseen lämmittämään
puurohan rupesi muuttumaan nesteeksi
kannattaa näissä harrastepeleissä ottaa huomioon ajomäärä kun tankkaa
puhalluksen jälkeen alkoi kojelaudan hionta ja
kun puhalluksen jälkeen tuli reikiä esille
helmapellit ja takaoven aukon reunat vaihdettiin
maalarimestarin kanssa katsottiin viisaamaksi maalata koko auto kun peltihommia tuli lisää
alusta,konehuone, kojelauta alkuperäisen harmaaksi ja sitten ulkopuolelta kunhan saadaan kori rungon päälle
Re: Donau
Kirjoittaja ZeiZei päivämäärä 21. Tammi 2009 18:02
Tämäkö se oli se rengasliike josta niitä gummeja sai:
http://www.vammalanrengaspalvelu.fi/har ... enkaat.htmZeiZei
Viestit: 6
Liittynyt: 13. Loka 2008 22:08
Muokkaa viestiäPoista viestiIlmoita tämä viestiVaroita käyttäjääInformaatioVastaa lainaamalla Re: Donau
Kirjoittaja kari päivämäärä 22. Tammi 2009 13:37
joo se on se liike
näkyy olevan valkosivurenkaitakintyhjä tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä
kari
Viestit: 35
Liittynyt: 13. Loka 2008 11:01
Paikkakunta: Tornio
-
nyt olis alusta konehuone pyöräkotelo ja kojelauta rapsuteltu ja maalattu
suuri kiitos pojille
-
kattoverhoilu paikallaan etupäästä naulattu ja sivuilta liimattu palosteen kontaktiliimalla
ei kannate kuulema bostikilla kun irtoaa kuumassa auringonpaisteessa
-
Komiata komiata.
Mites ny sitten nuot ulkopuolen värit? Kait Sulla on vielä tarkoitus käyttää tuota alkuperäistä väritys teemaa?
-
joo jontin värit päälle
mitenkähän vanteet kannattasko keltaiseksi värjätä kun olivat mustat
eilen valettiin ovenkahvat Juupelin ja Ollin avustuksella
-
Jovain. Häätyy sanoa että oli tuo tosi mielenkiintonen ilta.
Nähä valuosan valmistus alusta asti. Mie olen aina luullu ettei se ole mahollistakaan kotona tehä tuomosia osia.
Oletta te Kari ja Olli aikasia seppiä, ja vielä tuo Olliki kerkiää oppia paljon uusia asioita. Vaikka se eilen vaatimattomasti sanoki mulle, ko kysyin että mitäkäs se Sie jo ossaat, Olli sano että "Mie ossaan vaikka mitä" ja tosihan se on.
Täytyypi kattoa minkälaista runkoa sitä itte alkais suunnitelemaan että voisin tuoda Ollille valettavaksi, niinko puhe oli. ;D
-
nyt olis pakoputki valmis ,Kiitos Martille avusta
-
lattian laittoa
ensin vilmivaneri ja sen päälle ponttilauta tervattuna
-
alkas olleen sähkölinjat loppusuoralla ,vilkkujen johdot viellä releen kanssa laittamatta ,uupuu 6v relettä
ne pitää laittaa kahdella releellä jos haluaa jättää toimintaan vanhat suuntaviitat ties Mara suunnitella
kiitos hälle suuresta avusta sähköjen kanssa
-
On tyylikkäät johtojen asennukset. Eikä tarvi muovikoteloilla peitellä niinkö nyky ajoneuvoissa. ;)
-
nyt on maalit jyrsitty pois ja uutta kaivataan päälle
pikkurälläkässä hitsaussauman puhdistuslaikka verraton maalinpoistaja
muutamia kittauksia katossa ja kyljissä
kampiakseli on koneistamossa laakerinvaihdossa ,pitäisi olla tälläviikolla valmis kasattavaksi
-
tuli hommattua toinenki hätäpäissään jos siitä sais jotain pikkuosaa
-
no nyt se on Sami maalannut piilin ja kyllä teki hienon työn
muutamia pikkuosia vielä ruiskata ja sitten kasaus
-
Voe Helevettiläänen sentää
Komia Wanha Waunu
T.E
-
komia on peilaa tosi kauniisti taustaa,maalaus onnistunu.vielä nuo "pikku tilpehöörit" paikolleen ja JDL:logo laitoihin niin luulen että ei ainakaan talvi säilytys paikasta pitäsi tulla ongelmaa,jos merkin tämän päivän myyjiltä kysyy. TODELLA HIENOA TYÖTÄ olen seurannut projektia "aihiosta" lähtien, koko autossa ei taida olla yhtään osaa, ruuvia/mutteria jota KARI ei olis korjannut. Tv:mara.
-
Tosi on, ei varmasti ole tehtaallakaa ollu noin komia.
Sitä pääsee sitte ensi kesänä kuskiksi kun Kari ja Sami pittää tolokun päättäjäiset.
Meinas miehet että kestäis juhlat koko viikon.
-
jaahas taas on uusi koiruus opeteltu vihdoin, meinaan kuvakoon muuttaminen
loppujenlopuksi yksinkertainen mutta kun ei kerkiä kaikkeen keskittyä
saa taas lähetellä kuvia
ikkunantiiviste meinas teetättää kun ei meinannu kulman leikkaaminen suoraan liimausta varten onnistua
sitten hokasin jigin teon ja serkun neuvon hioa nauhahiomakoneella
tuli sopivan karhea pinta
-
listat voi oikoa tämmösellä työkalulla
pieni rautalaatikko ja autopakkelia täyteen sitten öljytty lista ehyeltä kohtaa panettu päälle kuivumisen ajaksi
se on riittävän kova vaste pehmeän alumiinilistan naputteluun
kuvassa allaoleva lista oli litissä ja on keskeneräinen mutta pientä hiontaa vailla
viikonloppuna sain listat viimein paikoilleen kiillotettuna
-
moi kari.minua on pikkuisen askarruttanut tuo auton valinta(DONAU), se miksi se on ollut JD:een huolto auto,sillä olishan siihen aikaan ollut "parempiakin" autoja. olisko tuo ollut imago asia kun siihen aikaan(v-55)tuon merkin rattorit oli pääsääntoisesti 2-sylinterisiä. vasta 60 luvulla JDL:llä tuli 4-sylinteriset moottorit.t.mara
-
moi
empäs ole ajatellu tuolta kantilta ,kyllähän se tosiaan oli eteenpäin makaavat sylinterit
jonteissa.olisko ollut luotto kahteen sylinteriin suunnaton?
vuonna 55 ei tainnut olla monta merkkiä myynnissä ,lattian korkeus monesti vaikutti ostopäätökseen ja eihän siihen aikaan kovin lujaa ajeltu
vaihdelaatikon välityksellä on varmaan suurta merkitystä noin pienellä moottorilla.
kumin vulkanointia kotikonstein T.Happosen ohjeen mukaan .
ylimäinen kuva paiston jälkeen
t,kari
-
ratti oli onkelma kun oli murtunut ja auringon polttama mutta Samilta sain hyät neuvot ja lopussa pinnan maalauksen
ensin hionta ,rautasahalla halkeaman avarrus ,täyttö,muovipohjamaali ja hiontaväri .
pienet viat voi täyttää tavallisella kitillä ennen lopullista pintaa
-
skyylärin korkki piti reparoida kun oli alkuperäinen teksteineen
ja on oikea paineluokka
-
moro
merkki huonossa kunnossa , löytyskö retusoijaa ?
-
nyt löytyi korjaaja
Rovaniemellä Timo H emaloi merkin ja sitten niklata vai oliko se kromaus,mulla on vähän epäselvä tuo asia
-
tuli tuossa kuukausi sitten tilaamani männät Saksasta
hyvä on työnjälki
jos sitten ensitalvena saisi kasaan remontoidun varamoottorin ja asennettua paikoilleen
kiertokanget on viellä ongelmana mutta eiköhän siihenkin löydy ratkaisu
t,kja
-
Jotain vanhaa filmiä löytyi: 8)
http://www.youtube.com/watch?v=7na-0h6hyZk
-
Lava mallin DKW espanjalaisessa elokuvassa.
http://www.youtube.com/watch?v=FNUVK2llQS8
"The name of this movie is Mortadelo y Filemon, is a Spanish film."
-
Tuossaki jotain Donausta:
http://www.youtube.com/watch?v=2VGgTnhDyYs
-
http://www.classicmotormeet.se/
olihan sälleillä tapahtuma , tulihan käytyä
t,kja